10 februari 2014

Måndagsläsning

Måndag morgon och jag läser runt bland bloggarna jag följer på Bloglovin.  

Emma tipsar om fina kläder från Oii. Glada färger och annorlunda mönster, det finns så mycket fint att shoppa på nätet! Jag hittar några baggy byxor och jag funderar på att försöka sy ett par såna där. Charlie har några par, bl.a i velour, och jag tycker modellen är så söt!

Jag vill också sy en sån här fin koja eller är det kanske en sänghimmel?

Något som är säkert är att jag ska sy en babywrap till babyskyddet. 
Just nu krånglar vi in Charlie i en åkpåse där armarna är så svåra att få och om han sover så vaknar han garanterat för att den är så krånglig att ta på honom. Med den här skulle vi slippa väcka Charlie när vi ska åka i bilen. Jag ska sy den enligt den här guiden.

Jag blir så glad av att läsa om Underbara Claras kalas för lille Bertil. Och leksakerna hos Elin ... sååå fina!

Jag ser lätt en röd tråd här vad det är jag helst läser om nuförtiden ...  :-)

Men så vilar jag också gärna ögonen på Piazzans vackra foton idag.


tulpaner, nilla nyfiken, foto, bloglovin

Vad har ni för planer för veckan? Vi har ett BVC-besök inplanerat, annars tar vi dagarna som de kommer och njuter lite av de fina tulpanerna jag fick häromdagen.

15 kommentarer:

  1. Tack för din kommentar om dukningen:)
    Vilken fin bild på tulpanerna!!
    Och ja visst , nu bara suuuuger men i sig inspiration till höger och vänster.
    Ha de fint!
    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla, ja det är nog en sån tid nu för att samla inspiration ! :-)

      Kram!

      Radera
  2. Inte så märkligt med just den röda tråden=)) Härligt att inspireras på flera plan!

    Boken jag använder för att få inspiration till juicer och olika alternativ mjölk heter: Juice power and detox av Renée Voltaire. Nu är inte just detoxen det jag föll för men alla juicer! Himmel så gott!
    Kram Hannis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack för boktipset, det lät verkligen intressant det där med mandelmjölk!

      Kram!

      Radera
  3. Du ska sy en hel del framöver då, duktig du är!
    Vad skönt att Wilma går så bra jämte vagnen, kram Suss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla, ja det är så mycket i huvet nu som vill ut genom symaskinen. Kul att ha lite projekt på gång.

      Kram!

      Radera
  4. kojan var väldigt fin...
    och av erfarenhet vet jag att kojor uppskattas tidigt ....
    finns mycket att sy...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ett litet mysigt kryp-in av kan man aldrig va för liten för ;-)

      Kram!

      Radera
  5. Vilken fin bild! Älskar tulpaner:)

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina du, ja, tulpaner får mig att känna att våren är på gång. Härlig tid!
      Kram!

      Radera
  6. Visst är det kul med bloggar som handlar om det man just nu är mest intresserad av, hur mycket bra tips och idéer som helst. Hoppas du får en fin vecka!
    Helena.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är det som är så givande med bloggandet och läsandet!
      Önskar dig en fin vecka också!
      Kram!

      Radera
  7. Måste ju börja med att säga grattis! Du har ju blivit mamma sedan jag tittade in här sist :) Sen måste jag säga tack för din kommentar. Blir förstås jätteglad om du vill följa mig på min nya sida.
    Kram Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina du, du tar så fina bilder så det är bara kul att följa dig! Tack för grattiset! Ja, här händer det grejer :-))

      Kram!

      Radera
  8. Tack snälla du för länken, jag är lite efter med att svara på kommentarer så det tog ett tag innan jag hittade hit ;) Jättekul att höra att du får tips från bloggen, precis det jag tycker är kul med att blogga! Ha en fortsatt bra dag, mvh Elin

    SvaraRadera