18 augusti 2010

Fina vättern ...




Fina Vättern i sikte! Vore väl lockande om det var så här grönt vatten o vida berg, kortet är taget på förra årets Greklandresa men i år har det ju blivit Sverige för oss. O egentligen är det inte så dumt det heller ...



Båtplatsen nedanför mina föräldrars hus vid Vätterns strand. Åka båt är kul, och det är roligast att gasa botten upp förstås!




Wilma o jag har haft en kul dag idag, vi badade vid sandstranden och tog promenad på skogsstigarna som går alldeles längst vattnet. Hon stortrivdes och ligger nu o sover vid mina fötter! Det tar på krafterna, men skoj hade vi båda två!







Nu är det full inspiration i rörelse med alla som skriver om Formex och vad de hittar där. Själv önskade jag så mycket att jag kunde ha varit där, men kanske ett annat år. Då är det tur att ni finns som skriver o visar bilder på vad ni hittat. På Ellas Inspiration fann jag en massa snygga grejer, och hennes länkar till olika formgivare o designers var helt i min stil.

Ha en skön augustidag på er! Nu ska kika in hos er!
Kram/Mira

12 kommentarer:

  1. Hej! Vad kul att du hittade till mig! Alfons är en blandning mellan Border Collie och Australian Sheperd och han blir två år i slutet av november. Förra sommaren fick vi tvinga i honom i vattnet men i år gick det bättre - fast sådär jätteroligt är det inte! Vi "ses"!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Kul att du kikade in till mig. Det var ett tag sedan jag besökte dig. Vilka häftiga/äckliga flugpyssel. Jag visade barnen. Vi fick oss ett gott skratt i alla fall. Vi har också möss här. I alla fall 1. Den lever inte utan har dött under parkettgolvet där vi har datorn. Gissa om det luktar pest! Jag tycker det stinker i hela huset och det kommer väl göra det några dagar, phu! Kram Stina

    SvaraRadera
  3. Hej Mira!
    Vad bra att det löst sig med passningen av Wilma:)

    Härliga bilder, det är så vackert runt Vättern!

    Ha en fortsatt bra vecka!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  4. Hej svejs! Så härligt det ser ut på vättern, vi hade båt förut men kände att tiden inte räckte till, men en dag igen så kanske.... kram Annica.

    SvaraRadera
  5. Tusen takk for hyggelig kommentar!
    Klem, J

    SvaraRadera
  6. Ha ha tänkte just skiva att dt ser ut som ett sydliga havet ;)

    kram/Olg@

    SvaraRadera
  7. Oj, vilka sköna sommarbilder som verkligen behövdes nu.

    Kul att du kikade in hos mig. Tack för komplimangen om bordet, jag älskar det.

    Kram

    SvaraRadera
  8. Så härliga sommarbilder! Och visst kan det vara skönt att blanda - Grekland ena sommaren och Sverige den andra. För nog ska man passa på att njuta av det vackra som finns "runt hörnet".

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  9. Vilka härliga o somriga bilder du bjuder på.....Hälsa goa Wilma! O Trevlig helg! Kramis Therese

    SvaraRadera
  10. Vilka fina bilder, det ser verkligen härligt ut! Ha en riktigt fin helg!

    Kram L

    SvaraRadera
  11. Härliga sommarbilder! :)
    Kul att du kikade in hos mig. Hoppas du har en bra helg!
    Kram!

    SvaraRadera