16 augusti 2010


Hej på er!

En intensiv första jobbvecka, men kul att spela igen. Götaplatskonserten gick fint, perfekt väder så när som på att vinden lekte med våra noter ibland så vi fick rädda dom från att flyga iväg. Svårt att spela då ... :-)
I fredags var jag o mannen och spelade in en kommande skiva med Måns Zelmerlöv. Väntar med spänning på den, tror den kommer gå varm här hemma. Han är himla duktig!

O så var det det här med hundpassning. Veckan som varit har gått strålande, med vännen Hanna som perfekt hundvakt 2 dagar och de andra två hos kollegas dotter o pojkvän. Det var också kanon och Wilma har haft det riktigt roligt o bra hos dom.

Här hemma växer prydnadspumpan fort som jag satt från frö, blir kul att se snart vad det blir för roliga modeller på dom.







Wilma fyllde 6 månader i förrgår, och väger nu 23,5 kg. Snart blir det svårt att mysa med henne i knät ... Vi har äntligen hittat ett bra dagis till henne, så det blir inskolning om två veckor. Så skönt att det har löst sig. Den här veckan löste vi inte lika bra som förra, så jag fick göra mig ledig och idag åker Wilma o jag upp till mina föräldrar på några dagars besök. Det ska bli så kul! Vättern, promenadstigar, stora ytor att leka på och nyttigt för både henne o mig att åka iväg själva. Tror det kommer gå finfint, för nu är valprycken färre och hon är lugnare o tryggare i sig själv. O det är väl från 6 månader som hon faktiskt inte kallas valp längre ... ? Wilma är nu unghund!




Ha en skön vecka, så syns vi!
Kram/Mira

6 kommentarer:

  1. ja jag vet väl inte riktigt vad som är värst, valptiden eller unghundstiden, ha ha! Ni kommer fixa detta galant och snart är hon väldigt vuxen=) Skönt att dagisplatsen har löst sig för er. Hon kommer säkert trivas super bra på hunddagis, en bättre tillvaro för en flat kan väl knappt finnas. Hundar och människor runtomkring hela tiden=) Stackars kenzo får bara stå ut med matte och husse... ha ha! Ha det fint

    SvaraRadera
  2. Pumpa! Kul!

    Din Wilma är såååå fin!

    kram

    SvaraRadera
  3. Vad fort tiden går, tänk att lilla Wilma redan är unghund och inte längre valp :) Gott att det gick bra med hundvakten och kul med skivinspelning!

    Hoppas du haft en bra dag

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  4. Vi hade det SÅ mysigt Wilma, Saga och Jag. Att var hundvakt åt henne är ju inga problem:) Vi hoppas på fler tillfällen;)
    Många kramar från Hanna "handväskan" Elias;)

    SvaraRadera
  5. Åh! vad roligt att det ordnade sig med Wilma..och jag kan tänka att det bara varit mysigt för dom som passat henne...vem kan motstå en pussig flatte thihi..
    Ha en skön vecka
    kram wivi

    SvaraRadera
  6. Så söt hon är, er Wilma. Skönt att det ordnat sig med dagis.

    Kramar Milla ♥

    SvaraRadera