2 juni 2011

Nöjd med livet, se nära och kära och njuta av en blommande trädgård ...


 




Nu grönskar det i trädgården. Favoritfärgerna rosa och lila finns där och minisyrenen har tagit sig fint i år. Jag köpte två pallkragar och satte ner kryddväxter i och sallad. Jag har inte direkt varit en ivrig bloggare på sista tiden, tiden har använts till en massa andra saker helt enkelt och bloggsuget har inte infunnit sig...

I helgen var jag hos mamma o pappa och firade mamma på hennes dag. Det är inte ofta vi ses nuförtiden och jag saknar dom alltid! Önskar att dom bodde närmare... Min morbror och hans sambo bor alldeles intill mina föräldrar så det är toppen att kunna hälsa på dom samtidigt!!! Jag träffade syrran o hennes son också och jag fick en present av systersonen som jag ska visa bild på snart. Han är jätteduktig på att måla graffiti (stavas det så ???) och jag blev sååååå glad för presenten!!! Tack Jesper!!!!

Jag njuter just nu av att vara och är ganska nöjd med livet. :-) Igår inköptes ny kyl och frys av märket Bosch och det kommer hemlevererat på tisdag, i sommar så stundar nämligen ett nytt kök sé ni! :-)
Det ska bli väldigt kul och framförallt ett ännu mer praktiskt kök.

Så även om inte jag rapporterar här på bloggen så pågår full aktivitet här hemma på alla plan. Spelar, övar, har konserter. Nästa konsert blir i Slottsskogen den 6 juni på stora scenen. Ta er dit om ni är i närheten! En folkfest som alltid är kul att vara med på!

Å så är jag inne i en liten släng av "feng shui" ... häromdagen tillbringades en hel eftermiddag o kväll i garaget och herregud vad jag hittade saker som ingen velat haft på länge... Det är en sån skön känsla när man kan rensa ut gammalt skräp och få in ny frisk "luft" hemma.

O så var det deklarationen också ... klar, bara att visa för revisorn..... puh!

Kram på er och ha en skön helg!!!
/Mira

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar