8 augusti 2010

Nu börjar verkligheten ...

Hej på er!

Sommaren den sommaren - jag har all tid i världen och tar varje dag som den kommer. Regn eller sol spelar ingen roll, jag är ledig och tänker att sommaren den ä så lååång ...

men så ...

I morgon börjar jag jobba och oj vad fort det har gått! Tur att det känns lite skoj att börja på ny höst med nya utmaningar. Hela sommaren har det såklart varit mycket fokus på vovven här hemma och ännu är inte alla dagar lösta med hundpassning, men det löser sig väl ... eh klump i magen ... Hon ä himla go i allafall och det blir många stunder med skratt o roligheter. Igår var vi och hälsade på hos kenneln, Det skulle varit hundträff med alla hundar som ville komma, men det var bara vi som hade anmält oss, så det blev en kanondag med en massa personliga tips så skallen gick varm med en massa att komma ihåg, men oj så bra! Marie är verkligen toppen! Allt ser så enkelt ut när hon visar och jag blir riktigt inspirerad av henne, så kul!

Men åter till det här med jobbet ... Imorgon kommer det bli ett lite annorlunda jobb. Ska spela på Trägår´n i morgon med Serj Tankian. Sorry, men jag visste inte alls vem killen var, men tydligen en rockikon, så jag satsar på fullt drag i morgon!!! Har packat ner öronplopparna ... känslig musiker som man ä´... :-)


foto: lånat från Trägår´ns hemsida


Sen i veckan blir det rep för en stundande konsert på Götaplatsen på lördag kl 19. Det är ju Göteborgs Kulturkalas i veckan, så då brukar det alltid vara en stor scen på Götaplatsen med en massa konserter. Kom dit vet já om ni har vägarna förbi!

Ha det gott alla, o ha en skön vecka!

Kram/Mira

7 kommentarer:

  1. Ja sommaren går tyvärr alltför fort. Hoppas iaf du får en toppenstart på veckan! Lycka till med spelning och vovve.
    Kram Milla

    SvaraRadera
  2. jaaaa... Nu r sommaren nästan slut. Men ändå jag tycker att vi uppskattar den just för att den inte varar i all evighet.

    Lycka till med jobbet och utmaningar då! Det är kul med utmaningar!

    kram kram

    SvaraRadera
  3. Hej vännen!
    Ja du, var tog ledigheten vägen? För min del så "fortsätter" den ju, iom att jag är arbetslös,men börjar även bli extremt rastlös... Sambon började jobba i måndags och sonen börjar dagis imorgon så det blir bara jag och vovvis hemma. Iaf tills han ska till veterinären... Får inte koll på hans mage och jag börjar bli väldigt orolig! Vill ju inte att hans tillväxt ska hämmas eller förstöras och han måste ju få behålla sin mat. Hoppas bara det är "något enkelt".

    Ha en fin vecka och ta hand om er!
    Kram ia

    SvaraRadera
  4. Ja du, tiden går fort när man har roligt. Men det verkar ju onekligen vara fullt med sådant på jobbet ditt också. :-)

    Nä...faktiskt är det inte jag som vanligen städar. Men när det ska storstädas brukar vi hjälpas åt...jag för tillfället lite mer ovilligt... ;-)

    Hoppas du har haft en riktigt fin måndag!

    SvaraRadera
  5. Hej Mira!
    Ja, visst känns det som tiden går mycket fortare på sommaren än tex i mörka o gråa november:)

    Lycka till på dina spelningar o hoppas det löser sig med hundvakt!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  6. Tack för din kommentar på min blogg !
    Ja,jag hade också min första dag på jobbet idag,och det uppstod en del förvirring,man glömmer saker så fort !:o)

    Skrattade gott åt dom stackars flugorna här nedanför,och förundras över folks fantasi ! ;o)

    Nu ska jag kolla vidare här,ha det gott !

    SvaraRadera
  7. Du har bild på en riktigt bra sångare där!

    SvaraRadera