29 januari 2010

Fånga fina fågeln



Dagens inlägg får bli med en rejält ful bild, men det här är bara för att visa vad för grej vi har står på ett stadigt stativ hemma i vardagsrummet. Mannen har lånat ett objektiv till vår Nikon D90, det är ett Nikon ED600mmF4, han ska nämligen upp till Hornborgasjön på söndag och försöka fånga en kungsörn eller havsörn på bild. Jag har då aldrig sett ett så stort objektiv, kameran ser ju ut som en liten liten klump bara på änden... :-)

Annars då?  - 10 grader i kväll här. Haft konsert och så är det sovmorgon i morgon, gött!
Vad ska ni göra i helgen?
Jag hoppar över fågelfotot och funderar att få med en god vän till Stora Holm i helgen. (Mitt nya favoritställe... o så ligger det så nära där vi bor...)  De har åter öppnat nu och jag antar o hoppas att de har lite vårnytt i butiken. Om vi åker dit så får det bli en mysig fika där, goa bullar har de... o öppen spis som sprakar... :-)

Ha en skön helg!
Kram/Mira

5 kommentarer:

  1. Om din andre hälft fångar en örn på bild så måste du visa!
    Vilken auktoritet dom utstrålar.

    Det där låter ju som ett bra Lördagsnöje med utflykten.
    Själv ska jag läsa,pyssla,läsa,pyssla mera.
    Och inte gå ur pyjamasen på hela dagen=))

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  2. Herre Gud!!! Det var en jätte!!!
    Hoppas att din man lyckas med utmaningen!
    kram Olg@

    SvaraRadera
  3. hej ojoj det här skulle guben min gilla=)))
    Kram annica.

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Första gången här... mysigt!

    Oj, vad spännande med Hornborgasjön! Hoppas det gick bra. Och hoppas du fick en trevlig lördag.

    Ha det gott!

    Kram
    Lena

    SvaraRadera
  5. Oj då, det var verkligen ett objektiv i världsklass. Så skoj att fota med!

    Ha det fint!

    SvaraRadera