11 november 2014

Popup-butiken för barncancerfonden och en busy dag

Idag har det varit fullt upp. Jag o Charlie var på öppna förskolan idag där det var den vanliga sångstunden, men idag kom också fotografen för att fota alla barn en och en så visst passade vi på att ta lite bilder när tillfället bjöds! Charlie, som är en väldigt positiv och glad kille var dock inte alls med på noterna när det var vår tur så det var svårt att få ett litet leende men mamma är nöjd ändå, för visst är det kul att få ett foto av honom från tiden på öppna förskolan. Och vi vet ju, han ler ju alltid annars ... ;-)

I fredags fick Charlie feber, så helgen har tillbringats med snuvpapper och alvedon, både mamma o pappa har fått samma förkylning å visst är vi en gnutta sega just nu. Förkylningar är ju ganska vanligt bland små barn, men det som gör det lite extra trixigt är att när Charlie får feber så finns det en risk att hans urinvägsinfektion har kommit tillbaks. Efter många turer till akuten tidigare så är vi extra uppmärksamma såklart när han får feber. I fredags ringde jag runt till Östra urinmottagningen och till lokala vårdcentralen och fick komma och ta en urinsticka och den visade på normala värden på vita/röda blodkroppar så då kunde vi tack o lov hoppa över att fara in till akuten på Östra, för visst vill man inte missa något men samtidigt är det jobbigt att åka in till akuten så fort grabben får feber ...

Efter sångstund och fotografering så blev det lite mat i magen och sen åkte vi för att hämta mannen när han slutade jobbet. Jag o B jobbar ju på samma arbetsplats så det var ett varmt välkomnande när vi dök upp. Med ca 120 arbetskompisar så blir det mycket prat och hejsan när man dyker upp. :-)

Känns som en eeeeeevighet sen jag jobbade .... den ständiga frågan var " när kommer du tillbaka" och den känns ju bra, samtidigt som jag inte riktigt kan svara. Det är mycket som händer just nu i våra liv i familjen så det får mogna fram hur länge jag ska vara hemma.

På hemvägen från jobbet så stannade vi till på Freeport Kungsbacka. Jag följer "Superhjälten Nils"Facebook och jag hade sett att de hade satt upp en pop-up-butik där. Allt som säljs är skänkt från olika butiker och alla intäkter går till Barncancerfonden. Så otroligt fint intiativ och de hade så mycket fint!
Att sen allt man köper går till barncancerfonden känns ju så bra i hjärtat så det var med en klump i halsen och en tår i ögat som jag gick ut därifrån. Ett sebrapussel och fina små söta dekorationer till barnrummet följde med hem. Önskar jag hade tagit bilder men jag var bara glad att vi var där.

Bloggar förväntas ha bilder hela tiden, men så här blidde det idag helt enkelt. ;-) Jag har mycket ord just nu, men mindre bilder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar