4 december 2012

Trafikkaos, juljubel och fina grafiska tryck - min tisdag!

Alla dagar kan ju inte vara sådär felfria och bara kännas helt underbara...

Snön har kommit och jag är verkligen glad för det. Hunden också. Hon gör glädjeskutt, nosar i snön och inser att hon måste nysa, och så ser våra promenader ut sen igår. Glädjeskutt och nysningar, haha ... :-)

Men ... bussen som jag skulle med idag vid 12-tiden gjorde inte riktigt samma glädjeskutt. Den var sen. Väldigt sen.... Här i göteborgstrakten innebär 7 cm nysnö SNÖKAOS! Bussen kom tillslut och jag satte mig längst fram som jag brukar, så att jag har koll liksom... Därför kunde jag tydligt se när busschauffören helt plötsligt gjorde korstecken mitt under färden.... Det tar jag som ett DÅLIGT tecken... Men kära Västtrafik tog mig fram till slutstationen (efter mycket halkande och spinnande hjul) - konserthuset.

Hävde i mig medhavd tonfisksallad och kom något försent in på det inbokade mötet. 2 timmar av diskussioner (sitter med i "konstnärliga rådet"). Ett stort plus på mötet - morotskaka o kaffe!!!

Sen träffar jag en av de bästa vänner jag har och vi tar en macka och pratar om ditt o datt. Härligt!!!

Dags för kvällsrepetition. Julkonsert på G och idag var Sisela Kyle där. Hon ska vara konferencier på konserterna. Skön ä hon!

På vägen hem skulle mannen o jag ( han jobbar med precis samma sak som jag ) stanna till på vårt närmaste köpcentrum för att ta ut pengar på bankomaten. Där höll 8-10 bilar på att sladda runt nåt enormt på den stora parkeringsplatsen. Jag känner mig illa till mods, vi åker förbi en bil som är väldigt nära att sladda in i oss. Jag blir förbannad och ringer 114 14 - polisen. Fick svar att de redan varit där tidigare under kvällen och att de då ska skicka en patrull igen. Bra, nåt måste de väl kunna göra. Ta deras körkort, böta dom eller skälla lite åtminstone.

Ja... det var min tisdag...

Och en ROLIG sak idag var att jag har beställt finfina tavlor som Louise på Livsglitter har gjort. En härlig blogg som ni genast ska kika in på om ni inte redan gjort det! Ser fram emot att få spika upp dessa på väggen här hemma!

livsglitter, grafiska tryck
livsglitter, grafiska tryck
foton: Livsglitter

Slut och godnatt för mig. Imorgon  - en ny dag.

Kram på er! ♥

Pernilla

3 kommentarer:

  1. Ser framemot att få se vart du sätter upp dom :) Stor kram!

    SvaraRadera
  2. Väntar med spänning :-)

    Lovar bildbevis sen!

    Kram
    Pernilla

    SvaraRadera
  3. Julkonsert låter trevligt
    och vilka fina tryck och stjärnorna gillar jag jättemycket!

    Ha en fin vecka. // Lissen

    SvaraRadera