31 mars 2012

Ett gott råd ...

... behöver jag nu. Hittade detta glasfat på återvinningen och jag hade en idé om att spraymåla undersidan i nån glad färg (för min del innebär det rosa) eller ska jag behålla det som det är?

Det är ganska maffigt så jag tänkte ha det som fat att t.ex servera sallad i. Jag köpte en sprayfärg på Biltema, är det någon som har en aning om hur sprayfärg på glas fungerar....
fastnar sån färg på glas?

Tror det finns en massa sprayfärgsexperter här ute så hojta till om vad ni tror. Då blir jag så glad!


Nu har jag och Wilma kommit fram till mina föräldrar. Vi har gjort jättegod pizza men innan det fick Wilma träffa sina superduperbästisar - Trolla och Samson. Lycklig matte och hund = skön lördagskväll!

5 kommentarer:

  1. Vet inte hur biltemas sprayfärg funkar men den jag använder har jag sprayat glasflaskor med och den sitter som berg!
    Dock törs jag inte svära på att det sitter lika hårt om man behöver skölja av sakerna.
    Köper min på bauhause.

    Kram och sol/ Hannis

    SvaraRadera
  2. Superfint fat. Jag skulle nog behålla det som det är. Om du ska måla på glas och diska det måste du nog ha glasfärg och bränna det för att kunna hålla det rent.
    Ha en skön söndag
    AC

    SvaraRadera
  3. Hallojs! jahaja så du har vuxit upp i Hallsberg där ser man och jag i Åsbro, jag flyttade dock inte så långt :-))) Fint fat jag skulle behålla det som det är, klassiskt och vackert! Kram Annica.

    SvaraRadera
  4. Jätteläcker fat. Kan bli riktigt snyggt med målad undersida, men som i kommentarerna ovan vet jag inte riktigt hur färgen skulle hålla sig vid disk. Men då kan man ju bara måla igen. :-)
    Jag har använt sprayfärg från biltema på mässing och det sitter. Borde funka på glas också.

    Hoppas du har haft en riktigt fin helg!

    SvaraRadera
  5. Hej Mira!
    Vilket fint fat! Tycker du ska behålla det som det är. När du serverar någonting ur det kan du ju alltid lägga i en färgglad duk/tygservett i botten om du vill ha en färgklick:)

    Ha en skön påskvecka!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera