16 december 2011

En fantastisk upplevelse!


Då var det fredag, och inte vilken fredag som helst utan första dagen på julledigheten!!!

Konserten igår var fantastisk! Jag satt och log hela tiden, spelglädje till max. Helt fullsatt och magisk stämning i salen. Alla var på hugget och sååå vacker musik!
(Brahms pianokonsert och Mendelssohn symfoni.) Klicka gärna in där och ta en paus i julstressen och njut du med!

Det har varit många tusentals timmar i övningsrummet sen jag började att spela, 10 år gammal. Mycket slit och en berg- och dalbana, en hel tårar längs vägen, MEN ... det är vid såna konserter som igår som jag verkligen får lön för mödan. Det kommer lätt en tår under såna konsertupplevelser, men då är det en fin liten glädjetår!

Igår var jag hos en idrottsortoped och kollade min axel. Den var inflammerad och jag fick åka iväg till röntgen direkt. Om några veckor blir det också en ultraljudsröntgen, o sen får vi se vad det visar. Kanske kortisonspruta, men det vill jag helst undvika...  Perfekt med lite ledigt nu. (Ni som undrar vad som hänt ...HÄR är den söta orsaken ... )

Ikväll blir det mandelpotatis, varmrökt lax från Skarviks rökeri med en romsås till. Åh, vad gott det ska bli!
På deras hemsida finns det recept på goda såser!

Önskar er en skön fredagskväll och en stundande helg!
Kram!

(bild: internet)

1 kommentar: