11 juli 2011

Vattenporl och grattiskramar


En lugn lugn helg till ända utan måsten och telefoner som ringer och koll på alla facebookuppdateringar ... :-)
Jag är tillbaka på jorden och idag blev det en tripp till Mölnlycke Garden Center. Jag älskar att åka dit, de har så mycket att titta på och en underbart trevlig och kunnig personal.

En pump inhandlades och en blå hortensia som med rätt jord  och rätt ph-värde förhoppningsvis kommer förbli blå. (Annars blir den rosa, o det är ju i och för sig också ganska ok...) 

Vattenpumpen satte jag i en stor zinkhink som vi fick överta av B:s mamma, hinken har han badat i som liten liten så det känns ju extra kul att den får stå framme igen. Med en ny funktion ...




Idag grattar jag pappsen som fyller år! Tråkigt att jag inte kan vara där just idag, men vi får ta igen det en annan dag! Kram pappa!


2 kommentarer:

  1. Vad fint det blev, kan man alltså köpa en liten pump och sätta där man vill ? Himla smart!
    Önskar er en fortsatt fin sommar!
    Helena.

    SvaraRadera
  2. Hej Hesan, jo vi köpte en pump storlek small av märket Hozelock. Man kan sätta den i vad man vill. Skapar verkligen mysig stämning, kan rekommenderas! Kram!

    SvaraRadera