13 december 2010

Glad lucia!

Ännu en kommande vecka ... hemma... ja, armen får vila sig så det blir bra tills den nya vårsäsongen börjar på allvar. Prövade att spela en stund i häromdagen, men, nja... det blev en konstant värk i nacke o skulderblad hela nästa dag ... o jag som hade bara bestämt mig för att jobba nu i veckan... hm.

Jäkligt trist att bara gå hemma o va lite spelsugen men va tvungen att spara på krutet liksom. Min strategi just nu är: vila, spela 10 minuter och vila en massa därimellan. Eller kanske bara vila o spela lite senare.... Kanske kan det se simpelt ut att gnida en stråke mot fiolen, men jag lovar er, det är en jäkla anspänning, inget ergonomiskt yrke jag valt direkt. :-)

Tur är väl att jag är pigg o frisk i övrigt så jag har en massa tid att hinna med saker som jag annars hade behövt lägga åt sidan. Sortera pappershögar, deklarera, städa bort saker som bara ligger o tar energi... mm ... mm...

Glad lucia på er, njut av fin sång o lussebullar idag! Kram kram/Mira

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar