27 juli 2010

Klockan var 06.43 och min svarta, gosiga väckarklocka (läs hunden) sa till att det var dags att gå upp. Alltid lika punktlig, nästan på minuten. Jag har aldrig varit nån morgonmänniska och är kanske inte det än heller, men det är ändå skönt när man väl kommer upp. Helt plötsligt har jag en massa extra tid som jag annars hade sovit bort. Helt perfekt. För nu tycker jag att dagarna rullar på så in i norden och det är snart dags att börja tänka på livet efter semestern.

Idag blir det en fika med A. i stan, kanske Franska Bageriet ... ?
Innan dess ska jag hämta stråken som varit inne på tagling = nytt hästhår på pinnen... :-) Har beställt nya strängar till fiolen och fortsätter att ringa o dona med att försöka finna nån som kan hjälpa oss med Wilma då vi börjar jobba. Semestertider och en skrutt 3-täckning på min mobil gör att det blir svårt att både kunna nå folk o bli nådd. Men vi ger inte upp.

Mary´s House hittade jag det här vackra grytunderlägget i gjutjärn. Inköpt på loppis i Frankrike. Hon tar hem udda saker som bara finns en av. Så kul att gå där o kika runt. Det passar perfekt in i vårt kök tillsammans med den turkosa kökskvarnen från Köksprylar och våra Margrethebunkar i samma färg från Cervera.








I vårt garage står en cab. Mannens intresse för bilar har inte smittat av sig på mig... Men visst är det gött att ta en cabtur när solen skiner o man känner vinden fläkta i håret. Solglasögon på o man känner sig ganska cool... :-) Har försökt att hetsa mannen att sälja bilen o istället köpa en liten söt shopping/stadsbil. Det vore väl nåt !? Neheeej då, ingen chans... I eftermiddag blir det cabutflykt med en lika motorintresserad vän, de ska på nån bilträff eller nåt... ja vad hette det nu då ... där ser ni vad insatt jag är! Jag stannar hemma med vovven o myser!

Jag blir så glad för era kommentarer, har inte riktigt hunnit bara kika in o skriva hos er. Ska ta en runda nu. Ha en skön tisdag!
Kram/Mira

3 kommentarer:

  1. Vilken härlig väckarklocka du har, jag har mitt barnbarn här nu som väcker mig..6.30...gäsp.
    Tack för kommentaren på min sida, det är inte svårt alls att sy hissgardinerna. Jag sydde en kanal för gardinstång som jag trädde dem på, man kan också trä i en trästav och fästa krokar på om man vill hänga dem närmare väggen. Så ta fram symaskinen och sy på..det kommer säkert att gå jättebra..:-)
    Hoppas du får en härlig fikadag..och grytunderlägget är ju helt underbart..:-)
    kram Anneli

    SvaraRadera
  2. Hej! Vad roligt att hitta nya intressanta bloggisar!
    Underlägget är jätte fin!
    Har en underbar dag!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  3. Hej vännen!

    Hoppas allt är bra med dig o lilla vovven.
    Här har vi också en väckarklocka på morgonen, Fniss!

    Vad härligt det låter med en Cab, det har alltid varit min dröm....

    Ha en fortsatt fin o sköön sommarvecka! Kramis Therese

    SvaraRadera