25 januari 2010

Hemma igen...


Då var jag hemma igen, en rolig vecka men också intensiv. Två konserter på Teneriffa och 2 på Las Palmas och en del repetioner, men vi hade egen tid också så det hanns med lite shopping, sol o bad.

Det kändes ganska konstigt att sticka ner foten i sanden, den bleka vintersköra foten som redan första blev jag plötsligt lite timmarna i värmen fick skavsår... Men så händer nåt läskigt - när jag gick där ute i vattnet så kändes plötsligt sanden väldigt halkig... jag blev lite uppskjuten i luften av en skrämd rocka eller slags plattfisksom jag trampat rakt på. .... jag blev rejält överraskad o rädd!  Den var något större än min fot o den blev väl lika rädd den. Kan dom bitas såna där undrar man ju...?



Här har vi konserthuset i Teneriffa - en ståtlig byggnad!








Och på kvällen ser det knappt ut som ett konserthus...



Efter vägen en dag till repet så hittade jag ett häftigt träd - Flamboyan tror vi det var - o jag fick hjälp av en lång man att plocka ner en souvernir - den rasslar som en maraccas med sina frön inuti.





Tyvärr så fanns det på restauranger i Teneriffa svenska menyer, men inte helt på svenska ändå - vad sägs om att ta en liten nr 3 till förrätt - JÄTOST!




Gran Canaria i sikte




Kära beach - konstigt att fatta att vi är mitt i januari!

En cappuchino här var inte fel!



Och en bit bort skapades fantastiska sandslott!




Las Palmas konserthus






Med en lätt röd ton i ansiktet så anlände jag hem. Trött som skrutt. Har vilat ut nu o idag tog jag o mannen en lång promenad i kylan. Det var blå himmel o sol och det kändes härligt ute. Varje plats på jorden har nåt fint ändå... O snart är det väl vår här, va? :-)

Kram/Mira

2 kommentarer:

  1. Men gaaa!Solstolar!
    Om jag ändå fick kasta mig ner i en sån med en bok i handen...
    Men jetosten hoppar jag över *skrattar*

    Det låter mysigt trots att jag kan tänka mig att det var hårt jobb också.

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  2. Hej,vilken fin blogg du har! Surfade runt lite bland de andra inredningbloggarna och din är ju helt klart bäst, mest intressant, mest personlig och vackrast!Heja och stor kram,puff!

    SvaraRadera