16 januari 2010

En fårskock till Las Palmas





Idag har vi varit o hälsat på en kennel i Getinge - oj, vad jag längtar till april. Om allt går som det ska så är vi glada valpägare i slutet av april... tiken Maja var så himla fin o härlig, o hon hade hittat på ett trix där hon i utbyte mot ett gosedjur i munnen ville byta det mot en bit av min goda kanelbulle.... måste erkänna att... hon lyckades!!! De ögonen kunde jag inte motstå liksom... :-) 

Då drar jag imorgon söndag iväg söderut för nästan en veckas jobb. Packar kompaktkameran så bildbevis kommer i alla fall när vi är hemma igen.

Först ska vi ha två konserter i Auditorio de Tenerife. Vilken  fantastisk byggnad verkar det som....
Hotellet ser inte helt fel ut heller... Sen båt till Las Palmas och två konserter till i Auditorio Alfredo Kraus.

Att vara på turné är lite speciellt, den tid man har som "egen tid" går oftast åt till att hitta ett matställe snabbt för att sen bege sig till hotellet och vila. Om man inte vilar så har man ingen ork kvar till konserten på kvällen, då ska man ju vara som allra piggast! Nu börjar konserterna 20.30 tror jag. Denna turnén har vi ett stort konsertprogram = mycket noter i bagaget. Närmare 2,5 till 3 timmars musik. Vi har olika stycken de olika konserterna så det är därför det blir så mycket. Hjärnan går på högvarv för att memorera alla passager och kluriga rytmer. Men det är oftast väldigt spännande o kul... :-)
Hoppas att man denna gången kan ta sin "uppladdningsstund" i solstolen istället för i sängen...
Vi brukar repa varje dag inför varje konsert, vi är ju såklart där för att jobba liksom... fast klart man skulle vilja ha så mycket tid att man hinner spana in kartan över staden o välja ut nåt kul som man vill se.

Att resa sådär i en stor grupp som vi är ( ca 120 st) är lite som att låtsas att man är ett får i en får-skock, kan vara ganska praktiskt att bara följa med... "åh, där är en jag känner igen, den följer jag efter." O sen så skönt att komma hem o bara kunna gå o göra precis vad man vill!

Ps: Åh vad glad jag kommer att bli åt alla era kommentarer när jag kommer hem... :-)

Kram/Mira


Följ min blogg med bloglovin



3 kommentarer:

  1. Hittade hit av en händelse och såg att du ska skaffa en flat, lycka till, härligare hundar finns inte. Vi har själva 3st.
    Helena.

    SvaraRadera
  2. Du har mycket att göra ;)
    kram Olg@

    SvaraRadera
  3. Ååå hoppas du haft det underbart!

    SvaraRadera